Deutsche Bahn komt met ICEXXL

Datum: 2021-02-23 18:42:00
De Duitse Bahn (Duitse Spoorwegen) Komt met een ICE-XXL Dit is een ICE-4 stel met 13 wagons Ze hebben de trein vergeleken met een ICE1 De ICE1 stellen zijn 358 Meter lang en daar passen 703 Mensen in. De ICE4 XXL is 375 meter lang en bied aan meer dan 910 mensen plaats. Wegens de drukte op bepaalde lijnen gaat DB met langere ICE Treinen rijden.
DB-fans staan ??misschien wantrouwend tegenover het gewicht. Omdat het lager is dan de maat doet vermoeden. Als je de twaalfdelige variant van de ICE 4 ter vergelijking neemt en vergelijkt met de ICE 1 met twaalf tussenrijtuigen, is de reus zo'n 120 ton lichter. Volgens Deutsche Bahn komt dit onder meer door het feit dat de loopdraaistellen een belangrijke verdere ontwikkeling hebben doorgemaakt. Dit is een draaistel waarin de wielstellen van de trein zijn opgeslagen. Ze zijn lichter en bieden minder luchtweerstand. Dit draagt ??ook bij aan de energiebalans. Want volgens informatie van Deutsche Bahn is het energieverbruik van de ICE 4 per stoel 22 procent lager in vergelijking met de ICE 1.
Maar er zijn niet alleen fans van het nieuwe ICE-formaat. En dat heeft vooral te maken met de snelheid van de ICE-4 * -gigant bij Deutsche Bahn. Want: zelfs de XXL-versie van de ICE 4 kan de topsnelheid van de ICE 1 niet bijhouden. Hij haalt momenteel 250 kilometer per uur. Maar liefst 30 kilometer per uur langzamer dan zijn iets kortere collega. Dat maakte gebruikers boos. Een gebruiker confronteerde Deutsche Bahn tijdens de introductie van de kortere ICE 4 met dezelfde topsnelheid in het commentaargedeelte van de DB-website. Hij vroeg: “Waarom niet ontwikkeld zoals ICE 3 voor 300 km / u? (sic) ". Deutsche Bahn reageerde op de kritiek en antwoordde dat bij hogere snelheden de aanschafkosten en het onderhoud van de trein sterk zouden stijgen. Bovendien wordt de reis niet significant verkort door harder te rijden, aangezien de stopafstanden in Duitsland meestal erg kort zijn. Maar andere gebruikers luchtten hun woede.
Omdat het gebruik van de ICE 4 betekende dat andere treinen moesten wijken. Inclusief degenen die een hogere top hadden, versnellen hun mouwen. "Waarom moet deze niet-succesvolle trein noodzakelijkerwijs worden gebruikt op een route die tot 300 km / u sneller kan worden gereden?", Vroeg een gebruiker. Een ander beschuldigde de spoorlijn ervan "een bord voor je hoofd" te hebben bij het ontwerpen van de ICE 4. Omdat de opstelling gewoon te krap is. Het DB-team heeft hier in het commentaargedeelte niet op gereageerd. Het valt nog te bezien of deze problemen zullen worden opgelost in de XXL-versie van de ICE 4. In uw persbericht spreekt de spoorlijn over een “wereldkampioen bruikbare ruimte” met de 13-delige gigantische ICE, waarbij de individuele wagons twee meter langer zijn en de beenruimte gelijk blijft. Hoe klanten beenruimte en compliance zullen ervaren, valt nog te bezien.
De gigantische versie van de ICE 4 heeft zeker één nadeel. Want volgens "Focus Online" kan de trein alleen stoppen op perrons die minimaal 410 meter lang zijn. Veel stations zijn daardoor niet te benaderen. Volgens het nieuwsportaal zal de langste trein in de spoorweggeschiedenis op 13 juni 2021 voor het eerst worden gebruikt op de route van Hamburg naar Chur in Zwitserland. Dit is in eerste instantie echter een eenmalige actie. De XXL-versie van de ICE wordt pas in september 2021 regelmatig ingezet. Op de route van Noordrijn-Westfalen naar München (Sophia Lother) * fnp.de maakt deel uit van het landelijke redactienetwerk Ippen-Digital.